top of page
  • Εικόνα συγγραφέα.

Υπόθεση γλυπτού «Phylax»

1.10.2018

Του Ησαΐα Κωνσταντινίδη


Παλαιό Φάληρο: «κάστρο» της Λευκής Αδελφότητας; Πιστοί Χριστιανοί διαδηλώνουν κατά του «Phylax»

(4 Ιανουαρίου 2018)


Ξεσηκώνονται όλο και περισσότεροι πιστοί Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί κατά του λεγόμενου «δαιμονικού» αγάλματος στο Παλαιό Φάληρο (το έστησε ο εκεί Δήμος μετά από δωρεά του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου στις 5 Δεκεμβρίου 2017), του υποτιθέμενου «φύλακα αγγέλου» της περιοχής-έργο του γνωστού γλύπτη Κώστα Γεωργίου με την ονομασία «Phylax» («Φύλακας»)! Ενορίτες λοιπόν του Παλαιού Φαλήρου αποφάσισαν να αντιδράσουν -αφού η «Εκκλησία της Ελλάδος Α.Ε.» του Ιερώνυμου σιωπά ενοχικά…- και πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας, απαιτώντας ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ το «ξήλωμα» του εν λόγω αγάλματος! Οι διαδηλωτές μετέβησαν στο σημείο όπου έχει στηθεί το τόσο αμφιλεγόμενο αυτό γλυπτό -μια… σκουληκόμορφη νυχτερίδα με σώμα ανθρώπου και κατακόκκινο χρώμα!!!-, κρατώντας ελληνικές σημαίες και χριστιανικές εικόνες και μάλιστα το ράντισαν με αγιασμό, αφού το θεωρούν δαιμονισμένο!

Όλα αυτά έρχονται ως συνέχεια της αντίδρασης του εφημέριου του ιερού ναού της Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Παλαιού Φαλήρου, κ.κ. Πατάπιου, ο οποίος προ ημερών έστειλε μία «φαρμακερή» επιστολή προς τον δήμαρχο κύριο Διονύση Χατζηδάκη, στον οποίο επισημαίνει ότι το συγκεκριμένο κατασκεύασμα θίγει τη χριστιανική μας πίστη, χαρακτηρίζοντάς το ως «δαίμονα» και «στρατιώτη του Σατανά»!!! Ο εφημέριος ζητά και αυτός -όπως και το 90% των ερωτηθέντων Ελλήνων σε σχετικό διαδικτυακό «δημοψήφισμα»-γκάλοπ- να κατεδαφιστεί άμεσα το άγαλμα, το οποίο ΔΕΝ έχει καμία απολύτως σχέση με την ιστορία του Παλαιού Φαλήρου, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου το κρίνει ως «αντιαισθητικό» και «πανάσχημο»…

Ο εφημέριος κ.κ. Πατάπιος μάλιστα αναφέρει στην ως άνω «καυτή» επιστολή του, ανάμεσα σε πολλά άλλα, και τα εξής: «Κύριε Δήμαρχε, με την παρούσα επιστολή κρούω τον κώδωνα του κινδύνου για εσάς και τους συνεργάτες σας οι οποίοι συνέβαλαν σε όλο αυτό το εγχείρημα. Η τοποθέτηση του «καλλιτεχνικού» αυτού έργου σας καθιστά συμμέτοχο στη βλασφημία και συνένοχο με τον σατανά»! Αυτά που αναφέρει ο κ.κ. Πατάπιος -που εκφράζει το λαϊκό αίσθημα των κατοίκων του Παλαιού Φαλήρου- είναι σαφές ότι αποτελούν ταυτόχρονα «κοφτερά» ερωτήματα προς τον δήμαρχο κ. Χατζηδάκη.

Κι όμως, παρ’ όλα αυτά, ο κ. Διονύσης Χατζηδάκης επιμένει («ανεξήγητα», ή μήπως όχι;) στο να υπερασπίζεται το αμφιλεγόμενο άγαλμα, αρνούμενος να το απομακρύνει από τον χώρο! Ουκ ολίγοι αναφέρθηκαν, εδώ και εβδομάδες, δημόσια και διεξοδικότατα στο θέμα, ενώ και ο γράφων συνέγραψε «Ανοιχτή Επιστολή» προς τον κ. Χατζηδάκη (Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2017) [βλ. πιο κάτω, στο παρόν κείμενο]. Και πάλι όμως, καμία απολύτως αντίδραση από τον κύριο δήμαρχο, τον οποίο αλλιώς εμείς είχαμε μάθει κατά το παρελθόν και θυμόμαστε, αλλά -όπως σημειώνουμε και στην «Ανοιχτή Επιστολή» μας- «τα στερνά τιμούν τα πρώτα». Έτσι, η μοναδική μέχρι στιγμής δημόσια «απάντηση» του δημάρχου Παλαιού Φαλήρου ήταν σε μια τηλεοπτική εκπομπή, όπου «μάσησε» τα λόγια του, συγκρίνοντας τον δαιμονικό «Phylax» με τον… αρχαίο Τάλω της Κρήτης!!! Τον διαψεύδουν φυσικά οι αναπαραστάσεις του αρχαίου Κρητικού γίγαντα-αγγέλου, ο οποίος ήταν ΑΝΘΡΩΠΟΜΟΡΦΟΣ και όχι ΣΚΟΥΛΗΚΟΜΟΡΦΟΣ όπως είναι αναμφίβολα ο «Phylax»!

Επίσης, προκύπτει εδώ ένα άλλο, μείζον θέμα της δημοκρατίας και των θεσμών μας. Τοποθέτησε, λέει, ο κ. Χατζηδάκης το εν λόγω άγαλμα στην παραλία του Παλαιού Φαλήρου. Μάλιστα. Εάν το τοποθετούσε στο σπίτι του… κανένα πρόβλημα! Θα μπορούσε να βάλει δίπλα στον «Phylax» (πρόκειται για τον πανάρχαιο δαίμονα της κολάσεως Μαλτσέχ) και τον… τραγόμορφο Μπαθομέτ, για να του κάνει παρέα! Όμως εκεί όπου το τοποθέτησε είναι ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΧΩΡΟΣ. Και για την τοποθέτηση του αγάλματος χρειαζόταν οπωσδήποτε η υπερψήφισή της από το δημοτικό συμβούλιο. Κάτι που όμως ουδέποτε συνέβη· ο δήμαρχος τοποθέτησε το άγαλμα με το έτσι θέλω, χωρίς να περάσει το θέμα πρώτα απ’ το δημοτικό συμβούλιο! Αυτό συνιστά φανερή παρανομία, άρα είναι ΑΚΥΡΗ η τοποθέτηση του «Phylax» εκεί! Έτσι δεν είναι κύριε δήμαρχε;

Μ’ όλα τα παραπάνω είναι, πράγματι, πολύ «ανεξήγητη» η πεισματική στάση του κ. Χατζηδάκη να αρνείται να αποσύρει το άγαλμα. Κι αυτό εγείρει ΜΕΙΖΟΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ, πόσο μάλλον όταν ήδη έχουν διοχετευθεί -στο διαδίκτυο και αλλού- κατηγορίες κατά του δημάρχου με συγκεκριμένη στόχευση! Όπως μία «φήμη», σύμφωνα με την οποία ο Διονύσης Χατζηδάκης, δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου, είναι… υψηλόβαθμος μασόνος! Εμείς δεν ενστερνιζόμαστε απαραίτητα τους εν λόγω «ψιθύρους», αλλά η πείσμονα άρνηση του κ. Χατζηδάκη να αποσύρει το άγαλμα οδηγεί κάποιον σίγουρα σε «περίεργους» συνειρμούς… Περιμένουμε λοιπόν από τον κύριο δήμαρχο (τον οποίο, επαναλαμβάνουμε, ΑΛΛΙΩΣ θυμόμαστε από το παρελθόν και από τη γνωριμία μας μαζί του!) να απαντήσει στις κατηγορίες αυτές, οι οποίες λένε περίπου τα παρακάτω, και τις βάζουμε εδώ ΔΗΜΟΣΙΑ αναμένοντας την απάντηση…

Σύμφωνα με τα όσα καταμαρτυρούνται λοιπόν στον κ. Χατζηδάκη -του οποίου μάλιστα κυκλοφόρησε και φωτογραφία (προϊόν «μοντάζ»;) στο διαδίκτυο που τον απεικονίζει με μασονικά σύμβολα στο πέτο του σακακιού του!- αυτός και ο δωρητής του γλυπτού, ο εφοπλιστής κ. Θανάσης Μαρτίνος, «προσεύχονται» στην ίδια τεκτονική στοά! Η κρυφή αυτή στοά εδρεύει στο Παλαιό Φάληρο, στην οποία πηγαίνουν και «εκκλησιάζονται» στον Μ.Α.Τ.Σ. (Μέγα Αρχιτέκτονα του Σύμπαντος) τόσο ο κ. Χατζηδάκης όσο και ο εφοπλιστής Μαρτίνος, αλλά και ο γλύπτης Κώστας Γεωργίου! Όλους τους παραπάνω «ενώνει» όχι μόνο το γλυπτό «Phylax», αλλά ΚΑΙ η κοινή στοά στην οποία ανήκουν…

Οι «ψίθυροι» όμως έχουν και συνέχεια. Η συγκεκριμένη στοά του Παλαιού Φαλήρου ανήκει στο περίφημο «σκωτικό δόγμα» και αρχηγός της είναι κάποιος… «σκοτεινός άρχοντας» στην Αγγλία, ο οποίος υποτίθεται πως έχει δώσει ρητή εντολή να δαιμονοποιηθεί όλη η Αττική, αλλά και όλη η Ελλάδα!!! Με την ως άνω στοά είναι μπλεγμένος κάποιος «παράξενος» τύπος ονόματι Φρεντ Μόρισον, γνωστός «μάγος» της ΜΑΥΡΗΣ ΜΑΓΕΙΑΣ, τον οποίο είχε αποκαλύψει τη δεκαετία του 1990 η γνωστή δημοσιογράφος κυρία Βικτωρία Νταγκουνάκη. Ήταν μετά τα γνωστά φρικτά εγκλήματα των σατανιστών της Παλλήνης (1992-93), όταν η εξαιρετική αυτή δημοσιογράφος αποκάλυψε τον άθλιο αντιχριστιανικό και ανθελληνικό ρόλο του Φρεντ Μόρισον: αυτός ο τελευταίος εισήγαγε τα χρόνια εκείνα τον σατανισμό στην πατρίδα μας, με διάφορα κυκλώματα που έκαναν σατανικές τελετές και λάτρευαν τον λεγόμενο «Εωσφόρο»!

Τώρα λοιπόν λέγεται ότι ο «σκοτεινός» αυτός Φρεντ Μόρισον ΔΙΑΤΑΖΕΙ μέσω των μασονικών στοών τα μέλη των τελευταίων στην Ελλάδα, όπως στο Παλαιό Φάληρο τους κ.κ. Διονύση Χατζηδάκη, Θανάση Μαρτίνο και Κώστα Γεωργίου, προκειμένου αυτά να προωθούν δαιμονικά «δημιουργήματα», όπως ο «Phylax» που τοποθετήθηκε πριν από έναν σχεδόν μήνα δίπλα στη θάλασσα της Αττικής γης… Ξαναλέμε πως μακάρι όλα αυτά να ΜΗΝ έχουν έτσι, μακάρι να βγουν οι κ.κ. Χατζηδάκης, Μαρτίνος και Γεωργίου και να τα διαψεύσουν! Όμως κάτι τέτοιο θα πρέπει να συνοδεύεται ΚΑΙ από πράξεις. Συνεπώς, ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου κ. Διονύσης Χατζηδάκης, εάν όντως δεν έχει σχέση με μασονικές στοές (εμείς δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να το πιστέψουμε), τότε θα πρέπει άμεσα να «ξηλώσει» το άγαλμα «Phylax» από τον χώρο όπου αυτό ανεγέρθηκε στις 5 Δεκεμβρίου 2017… «Η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, αλλά ΠΡΕΠΕΙ και να φαίνεται τίμια», κύριε Χατζηδάκη!

Στα παραπάνω, για την καλύτερη ενημέρωση των Ελλήνων, θα πρέπει απαραίτητα να σημειώσουμε και μια άλλη υπόθεση που σχετίζεται με το όλο ζήτημα. Ότι ο εν λόγω δαίμονας Μαλτσέχ (ο «Phylax» του Παλαιού Φαλήρου) είναι στην πραγματικότητα ΥΨΗΛΟΤΑΤΗ «θεότητα» της περίφημης σατανικής Λευκής Αδελφότητας! Ανήκει στα δαιμονικά όντα, τα αποκαλούμενα «Νεφελίμ», που έχουν μορφές σαύρας, λύκων, σκύλων, νυχτερίδων και άλλων ζώων: π.χ. ο Μαλτσέχ είναι σαυρόμορφος, ο Σαχερνέχ πτηνόμορφος, ο Λοσντβέχ λεοντόμορφος κ.ο.κ. Αυτούς τους απάνθρωπους δαίμονες, και όχι τον Χριστό, λατρεύουν ορισμένα ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΑ μυαλά μέσα σε «ειδικές στοές» της Λευκής Αδελφότητας! Παλαιότερα μάλιστα υπήρξαν κατηγορίες κατά της Λευκής Αδελφότητας, ότι μέλη της έκλεβαν μικρά παιδιά για να παίρνουν το αίμα τους και να το θυσιάζουν στους παραπάνω δαίμονες!!! Απίστευτες πραγματικά είναι οι προεκτάσεις του θέματος και η ανέγερση του Μαλτσέχ («Phylax») στο Παλαιό Φάληρο εγείρει μια σειρά από σημαντικές απορίες των πιστών… Θεός φυλάξοι!


Θυσία στον Σατανά το ζευγάρι στην Κεφαλονιά, η Ελλάδα μετατρέπεται σε προτεκτοράτο αρχιδαιμόνων!

Και σαν να μην μας έφταναν τα παραπάνω, ήρθε και η πρόσφατη διπλή αυτοκτονία του 30χρονου Γερμανού και της 23χρονης Βουλγάρας φίλης του σε βίλα της Κεφαλονιάς, να δείξει ότι η χώρα μας σταδιακά μεταβάλλεται σε «ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ»! Η αποτρόπαια πράξη του ζεύγους έγινε ύστερα από σατανική τελετή ΘΑΝΑΤΟΥ, όπου οι δυο αυτοί νέοι άνθρωποι έκαναν θυσία την ίδια τους τη ζωή… Πεντάλφες και άλλα σατανιστικά σύμβολα που βρέθηκαν στα πτώματά τους μάλλον επιβεβαιώνουν ότι εδώ είχαμε σατανιστικό τελετουργικό ανθρωποθυσίας, πόσο μάλλον που ο θάνατός τους συνέπεσε και με την πανσέληνο που οι σατανιστές χρησιμοποιούν για παρόμοιες μακάβριες πράξεις!

Σύμφωνα με τη μαρτυρία μιας κυρίας που έχει ψιλικατζίδικο δίπλα στη βίλα όπου συνέβη το διπλό κακό: «Από την πρώτη ημέρα που ήρθαν στο σπίτι δεν τους είδαμε να βγαίνουν καθόλου έξω. Είναι δυνατόν να έκαναν ένα τόσο μεγάλο ταξίδι και να ήρθαν να αυτοκτονήσουν με τέτοιο τρόπο εδώ στο νησί μας»; Ο δε ιδιοκτήτης του γραφείου τελετών που πήγε να παραλάβει τα πτώματα, έδωσε τη δική του μαρτυρία: «Η κοπέλα ήταν ημίγυμνη πάνω στον καναπέ γεμάτη αίματα, ενώ ο νεαρός ήταν και αυτός ημίγυμνος μέσα στη μπανιέρα γεμάτος αίματα. Αυτό που είδα ήταν πάρα πολύ σκληρό»…

Η Ελλάδα λοιπόν μετατρέπεται σε ένα «επί Γης βασίλειο του Άδη»! Δαίμονες μας κυβερνούν! Οι ανθρωπόμορφοι δαίμονες της Μεταπολίτευσης, οι σατανάδες του (δήθεν) «συνταγματικού τόξου». Αυτοί που ξεπούλησαν την πατρίδα μας στους διεθνείς τοκογλύφους, ενώ παράλληλα ξεριζώνουν με μανία κάθε τι το χριστιανικό στον τόπο αυτό. Δεν κρύβουν δε, σε ποιες υποχθόνιες «θεότητες» πιστεύουν και ποια δαιμονικά όντα προσκυνούν· το είδαμε με την περίπτωση του δαίμονα Μαλτσέχ στο Παλαιό Φάληρο, ο οποίος όσο δεν γκρεμίζεται από τη θέση του τόσο θα οδηγεί τους πιστούς Χριστιανούς στο συμπέρασμα ότι ο δήμαρχος, ο δωρητής, ο γλύπτης, αλλά και η «Εκκλησία της Ελλάδος Α.Ε.» δια της σιωπής της είναι συνένοχοι στο «ΕΓΚΛΗΜΑ» και οδηγούν τον ιερό μας τόπο στην άβυσσο της κολάσεως…


Ανοιχτή Επιστολή… προς τον Διονύση Χατζηδάκη

Αγαπητέ μας κύριε δήμαρχε του Παλαιού Φαλήρου,


Θα μπούμε απ’ ευθείας στο θέμα μας, χωρίς «εισαγωγές» και «προλεγόμενα»… Αλήθεια, πώς μπορέσατε ΕΙΔΙΚΑ ΕΣΕΙΣ να συνηγορήσετε στο στήσιμο ενός «καλλιτεχνικού» εξαμβλώματος -που υποτίθεται πως είναι ο «φύλακας άγγελος» της πόλεώς σας- σε ένα από τα πλέον κομβικά σημεία του δήμου; Αναφερόμαστε στην απόφασή σας, η οποία υλοποιήθηκε στις 5 Δεκεμβρίου 2017, να ανεγερθεί γλυπτό υπό την ονομασία «Phylax» («Φύλαξ») δίπλα στην παραλία του Παλαιού Φαλήρου, ανάμεσα μάλιστα σε δύο χριστιανικές ορθόδοξες εκκλησίες…

Και το μείζον ερώτημα εδώ προς εσάς είναι: πώς ΕΣΕΙΣ, ένας από τους πλέον επιτυχημένους δημάρχους σε όλη την Ελλάδα, με μια άριστη (έως τώρα) πορεία ετών στον δήμο Παλαιού Φαλήρου, με το γνωστό ήθος, τον πατριωτισμό και την πίστη που σας διακρίνει, φτάσατε στο σημείο να… αρέσετε (!) το εν λόγω αντιαισθητικό έκτρωμα και μάλιστα να φωτογραφίζεστε μαζί με τον «δημιουργό» του μπροστά απ’ αυτό; Μα, δεν βλέπετε περί τίνος πρόκειται κύριε Χατζηδάκη; Δεν βλέπετε πόσο ΑΣΧΗΜΟ είναι το εν λόγω άγαλμα, το οποίο συνιστά μία απαίσια φιγούρα… σκουληκάνθρωπου (!!!), με φτερά δαίμονα της κολάσεως, κι όλα αυτά σε χρώμα κατακόκκινο που παραπέμπει στο ΑΙΜΑ, τον ΘΑΝΑΤΟ;…

Έστω ότι δεν γνωρίζατε αρχικά. Το θέμα όμως το αναδείξαμε -πρώτοι εμείς, σε ολόκληρο τον Τύπο- και διαβάσατε ότι το μνημείο που στήσατε στο Παλαιό Φάληρο με την υπογραφή σας είναι ένα μνημείο αφιερωμένο στον ΔΑΙΜΟΝΑ ΜΑΛΤΣΕΧ, ένα σατανικό και ανθρωποφάγο ον που βγαίνει κατ’ ευθείαν μέσα από το βασίλειο του Άδη! Αντί λοιπόν να διορθώσετε το λάθος σας, εσείς βγήκατε σε εκπομπές και συγκρίνατε τον ΔΙΑΒΟΛΟ του Παλαιού Φαλήρου με τον αρχαιοελληνικό Τάλω, τον φύλακα-άγγελο της Κρήτης… Σας διέψευσαν όμως κατηγορηματικά οι αναπαραστάσεις του Κρητικού γίγαντα της αρχαιότητας, οι οποίες δείχνουν μία ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ μορφή με φτερά πραγματικού ΑΓΓΕΛΟΥ· το ακριβώς αντίθετο από το γλυπτό «Phylax» που τοποθετήσατε στον δήμο σας…

Δυστυχώς, αυτή τη φορά ΜΑΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΤΕ αγαπητέ μας κύριε δήμαρχε! Διότι τα «μασάτε» σε ό,τι αφορά το μνημείο του αίσχους. Για κάποιον «ανεξήγητο» λόγο ΑΡΝΕΙΣΤΕ να αποσύρετε από τον ιερό τόπο του Παλαιού Φαλήρου τη δαιμονική ετούτη φιγούρα, για την οποία άνω του 90% των Ελλήνων εκφράστηκε με απέχθεια και αρνητισμό. ΑΡΝΕΙΣΤΕ να βγάλετε τον «φύλακα» του… σκότους και να βάλετε στη θέση του κάποιον εκπρόσωπο του φωτός, από τους αμέτρητους ήρωες της Ελλάδας και της Χριστιανοσύνης που γέννησε η πατρίδα μας! Δυστυχώς, η εμμονή σας υπέρ του δαίμονα Μαλτσέχ και του μνημείου του δύναται να διαγράψει ΟΛΑ τα όσα θετικά και ωφέλιμα έχετε πράξει στο παρελθόν υπέρ του δήμου σας, της χώρας και του λαού μας. Κι αυτό πρέπει να το λάβετε σοβαρά υπ’ όψιν. Διότι «τα στερνά τιμούν τα πρώτα»…


Ησαΐας Κωνσταντινίδης

31 Δεκεμβρίου 2017


Δημήτρης Πιτούλης, δημ. Σύμβουλος Π. Φαλήρου, επικεφαλής παράταξης «Εμείς για το Φάληρο» για τον «Phylax»: «Έργο τέχνης που θίγει τη θρησκευτική πίστη, τις δημοκρατικές διαδικασίες και το λαϊκό αίσθημα χάνει το νόημα ύπαρξης»…

«Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΠΟΤΕ ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ»!

Συνέντευξη στον Ησαΐα Κωνσταντινίδη

(17 Ιανουαρίου 2018)

Ο κ. Δημήτρης Πιτούλης είναι επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Εμείς για το Φάληρο» και δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Παλαιού Φαλήρου. Στις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές του 2014 διεκδίκησε τη δημαρχία του ιστορικού παραθαλάσσιου αυτού Δήμου. Πρόσφατα, αμέσως με το που ξέσπασε το ζήτημα με το γλυπτό «Phylax» του Κωστή Γεωργίου -το οποίο ο δήμαρχος Π. Φαλήρου Διονύσης Χατζηδάκης αποφάσισε να στήσει σε περίοπτη θέση στην περιοχή ύστερα από χορηγία του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου- ο κ. Πιτούλης πήρε δημόσια θέση σχετικά, με την κάτωθι δήλωσή του:

«Λέμε ναι στην τέχνη και τον πολιτισμό, αλλά δεν μπορούμε να δεχόμαστε ως τέχνη τις ανησυχίες του καλλιτέχνη ο οποίος θεωρεί ότι είναι φύλακας-άγγελος της πόλης μας, ο διάβολος!!! Πολιούχος και Προστάτης της Πόλης μας είναι ο Άγιος Αλέξανδρος»!!!

Αμέσως μετά ξεκίνησε μια προσπάθεια να συγκεντρωθούν υπογραφές, με την υποστήριξη του κ. Δημήτρη Πιτούλη, προκειμένου το εν λόγω άγαλμα να απομακρυνθεί από τον χώρο. Μία πρωτοβουλία, η οποία βρήκε σημαντικότατη απήχηση στον Δήμο Π. Φαλήρου, ενώ σύμφωνα με μετρήσεις της κοινής γνώμης το 90% των πολιτών εκφράστηκε κατά της ανέγερσης του γλυπτού «Phylax» στο σημείο όπου ανεγέρθη, στις 5 Δεκεμβρίου 2017, κατόπιν της σχετικής απόφασης του δημάρχου Χατζηδάκη.

Ο κ. Πιτούλης γεννήθηκε το 1969 στο Παλαιό Φάληρο και ζει μόνιμα στην περιοχή. Απόφοιτος του Κολλεγίου Αθηνών, σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων και δραστηριοποιήθηκε με επιτυχία στους τομείς της διαχείρισης ακίνητης περιουσίας και του τουρισμού. Δραστήριο μέλος της «Οικολογικής Συνεργασίας» όπως επίσης και του «Φιλοζωικού και Πολιτιστικού Σωματείου Π. Φαλήρου», είχε δεσμευτεί ότι σε περίπτωση που εκλεγεί δήμαρχος θα καταβάλει τον μισθό του δημάρχου για την υποστήριξη δράσεων υπέρ των ατόμων με ειδικές ανάγκες! Βασική του αρχή: «Ο δήμαρχος είναι πρώτος μεταξύ ίσων»! Στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές, του 2015, ήταν υποψήφιος βουλευτής Β΄ Αθηνών με το «Ποτάμι». Είναι πατέρας δύο παιδιών.

Με τον κ. Πιτούλη μιλήσαμε, με αφορμή το θέμα του αγάλματος «Phylax», έχοντας μία ενδιαφέρουσα συζήτηση, στη διάρκεια της οποίας μας εξέφρασε την άποψή του και μας είπε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα…

Ησαΐας Κωνσταντινίδης (Η.Κ.): Με τόσο θόρυβο που προξενήθηκε γύρω από το γλυπτό «Phylax», κύριε Πιτούλη, προκύπτουν πάρα πολλά ζητήματα. Ένα εκ των οποίων, από τα πιο κεντρικά, είναι αν τηρήθηκαν τελικά από τη δημοτική αρχή του Παλαιού Φαλήρου οι δημοκρατικές διαδικασίες για την ανέγερσή του στον χώρο αυτό…

Δημήτρης Πιτούλης (Δ.Π.): Ο δήμαρχος κ. Διονύσης Χατζηδάκης δεν πήρε ποτέ έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο! Και μάλιστα δεν είναι η πρώτη φορά που κινείται προσωπικά, χωρίς να υπολογίζει καθόλου το δημοτικό συμβούλιο, όπως οφείλει… Αυτό είναι κάτι που εμάς μας δημιουργεί πρόβλημα, γιατί τελικά είμαστε σε έναν Δήμο όπου δυστυχώς δεν υπάρχουν οι δημοκρατικές διαδικασίες, οι οποίες και θα έφερναν καλύτερα αποτελέσματα για τις οποιεσδήποτε πράξεις και ενέργειες του δημοτικού συμβουλίου.

Επίσης, όταν το θέμα πέρασε από την οικονομική επιτροπή, δεν πέρασε ούτε το θέμα της δωρεάς για το γλυπτό -που θα έπρεπε οπωσδήποτε να περάσει- και επίσης θα έπρεπε να πούμε εδώ ότι ο καλλιτέχνης κ. Κωστής Γεωργίου έχει ονομάσει το γλυπτό του ως «Phylax», ο δήμαρχος το έχει βγάλει ως «φύλακα-άγγελο της πόλης μας» και με λύπη μου διαπιστώνω ότι σε μία οικονομική επιτροπή που έλαβε χώρα τον Μάιο του 2017 το γλυπτό πέρασε με την ονομασία «Φύλακας-άγγελος και προστάτης της πόλης μας»! Άρα, βγαίνει το συμπέρασμα εδώ ότι ο δήμαρχος ήδη πριν από οκτώ ολόκληρους μήνες είχε αυτό ακριβώς το πράγμα στο μυαλό του, να περάσει δηλαδή το συγκεκριμένο γλυπτό ως «φύλακα-άγγελο και προστάτη της πόλης». Γι’ αυτό εξάλλου, αμέσως μετά την ανέγερσή του στις 5 Δεκεμβρίου 2017, το ονόμασε και δημόσια έτσι.

Άρα, επειδή δεν μπορεί να αλλάξει όλα αυτά που είπε τότε, τώρα τα ανασκεύασε, κατόπιν της δικής μου πρότασης και αντίδρασης, ξεχνώντας τι είχε πει στο παρελθόν. Νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι πιο ξεκάθαρος και να βγει να πει ότι «ναι, έκανα λάθος ήδη από τον Μάιο του 2017» και να ανασκευάσει όλη του τη δήλωση εξ αρχής…

Επίσης, πρέπει να τονίσω ότι το θέμα δεν πέρασε από την επιτροπή του επιμελητηρίου εικαστικών τεχνών όπως και θα έπρεπε σχετικά με την έγκριση της τοποθεσίας. Γιατί θα έπρεπε να έχει γίνει μία επιτροπή από το επιμελητήριο εικαστικών τεχνών και από τον Δήμο για να ορίσουν για το πού θα μπει το γλυπτό σε ένα δημόσιο χώρο.

Η.Κ.: Ακούγονται πάρα πολλά για την προσωπικότητα του Διονύση Χατζηδάκη. Λένε ότι είναι από τους καλούς δημάρχους της Ελλάδας, ότι έχει βραβευτεί στην Ευρώπη κτλ. Είναι εξαίρεση αυτό που έκανε με τον «Phylax», οι αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις που μας περιγράψατε σχετικά με την ανέγερση του γλυπτού; Ή μήπως και άλλες φορές έχει προβεί ο δήμαρχος σε ανάλογες ενέργειες;

Δ.Π.: Κοιτάξτε, γενικά ο κύριος δήμαρχος έχει μία τάση να υπερβάλλει πολύ στα πράγματα και να εκθειάζει πολύ το πρόσωπό του… Που για μένα δεν είναι αυτός ο σκοπός, όταν κινείσαι στα κοινά δεν θα πρέπει να έχεις καθεστωτικές αντιλήψεις, αλλά να κινείσαι με πνεύμα ομαδικότητας. Διότι τέτοιες αντιλήψεις σε εμφανίζουν ενώπιον της κοινωνίας, με την έπαρση ότι μόνο εσύ είσαι ο ικανός και μόνο εσύ αξίζεις… Η τοπική αυτοδιοίκηση, ειδικά, είναι ένας χώρος που θέλει ομαδικότητα και πρέπει να συμμετέχουν πολλοί, γιατί έχει να κάνει με την καθημερινότητα των πολιτών.

Όσο γι’ αυτό που αναφέρατε, ότι δηλαδή έχει βραβευτεί στην Ευρώπη, θα θυμίσω ότι έχει βραβευτεί όχι από το σύνολο του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, αλλά από το 10% του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, που ήτανε το κόμμα των Φιλελευθέρων, στο οποίο ανήκε τότε η Δημοκρατική Συμμαχία της Ντόρας Μπακογιάννη, κόμμα στο οποίο συμμετείχε ο κ. Χατζηδάκης. Μάλιστα δεν βραβεύτηκε ως πρώτος, αλλά ως πέμπτος καλύτερος δήμαρχος -από το κόμμα των Φιλελευθέρων και μόνο του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, τονίζω ξανά- από συνολικά έξι υποψηφίους! Απλά, δεν ξέρω αν ήταν εκείνος ή κάποιοι δημοσιογράφοι στην Ελλάδα, που έκαναν τη νύχτα-μέρα και το άσπρο-μαύρο και τον εμφάνισαν ότι βραβεύτηκε ως δεύτερος· ενώ η πραγματικότητα είναι πως βραβεύτηκε ως πέμπτος σε σύνολο έξι υποψηφίων…

Η.Κ.: Στον Δήμο σας, κύριε Πιτούλη, στο Παλαιό Φάληρο, πώς αντιμετώπισε ο κόσμος το άγαλμα «Phylax»; Το… αγάπησε, το περιέβαλλε με στοργή, ή είναι αντίθετος; Το λαϊκό αίσθημα πώς είναι; Σας ρωτώ, επειδή έχει σημασία το λαϊκό αίσθημα…

Δ.Π.: Όσο και να ήθελαν εξ αρχής να το υποβαθμίσουν -γι’ αυτό και ήμουν από την πρώτη στιγμή ότι τελικά το γλυπτό θα απομακρυνθεί στο τέλος από εκεί όπου τοποθετήθηκε- ο φαληριώτικος λαός μίλησε και έδειξε ότι τον απασχολεί ένα θέμα που σε προηγούμενες περιπτώσεις δεν είχε αντιδράσει τόσο πολύ. Βέβαια προσπάθησε ο δήμαρχος και κάποιοι δημοσιογράφοι να υποβαθμίσουν το γεγονός αυτό, δηλαδή ότι είναι άσχημο να μην εκφράζεις τις απόψεις των πολιτών. Η αλήθεια είναι ότι οι πολίτες αντέδρασαν μαζικά! Αυτό, και να μην θέλει να το παραδεχτεί ο δήμαρχος, είναι ωστόσο αληθές, είναι μία πραγματικότητα…

Εδώ θα πρέπει να σημειώσω ότι κάποιοι δημοσιογράφοι, θέλοντας να υπερασπιστούν το γλυπτό, δημιούργησαν μία λανθασμένη εντύπωση σε πολλούς, κάτι που εξαγρίωσε ακόμα περισσότερο τον κόσμο. Και βέβαια από τη στιγμή που ο Μητροπολίτης Νέας Σμύρνης Συμεών παρενέβη και ζήτησε με επιστολή του να φύγει το γλυπτό, εγώ δεν έχω κάποιο λόγο να σχολιάσω το οτιδήποτε· χαίρομαι δε, με την τοποθέτηση αυτή του Μητροπολίτη.

Η.Κ.: Τελικά, κύριε Πιτούλη, ποιο πιστεύετε ότι ήταν το κίνητρο του δημάρχου, να τοποθετήσει ένα τέτοιο αμφιλεγόμενο έργο τέχνης στο Παλαιό Φάληρο;

Δ.Π.: Προφανώς ήθελε να κάνει αποδεκτή τη δωρεά. Ο γλύπτης είχε στο μυαλό του να κάνει κάποιον «φύλακα»… Τι να σας πω; Απορώ… Δεν είχε δει ο κύριος δήμαρχος από πριν για το τι επρόκειτο, ένα σκίτσο έστω;… Δεν ήξερε τι συμβολίζει, πώς εμφανιζόταν;… Θεωρώ ότι ο μεν καλλιτέχνης καλά έκανε και έφτιαξε ένα γλυπτό, ο δωρητής πολύ σωστά έπραξε να δωρίσει ένα γλυπτό στην πόλη μας -και σαφέστατα μακάρι να ακολουθήσουν κι άλλοι τον δρόμο τους-, αλλά όταν υπάρχει κάποιο γλυπτό το οποίο είναι να σου παραδώσουν, θα πρέπει προηγουμένως να το δεις και να υπάρχει και κάποια έγκριση… Τελικά, δεν ξέρω αν ο δήμαρχος μπήκε καν στη διαδικασία να το δει. Μάλιστα, βγήκε και είπε σε συνέντευξή του ότι συμβολίζει τον αρχαίο γίγαντα Τάλω, ίσως περίμενε ότι θα είναι ο Τάλως, αλλά τελικά του ήρθε κάτι άλλο σε γλυπτό… Όταν όμως σου έρχεται κάτι διαφορετικό από αυτό που πιθανότατα ανέμενες, πρέπει οπωσδήποτε να το τοποθετήσεις; Δεν έχεις ο ίδιος άποψη; Ό,τι μας έρχεται, το αποδεχόμαστε;

Η.Κ.: Ο δήμαρχος είπε ότι δεν υπάρχουν όρια στην τέχνη… Κάτι το επίσης πολύ αμφιλεγόμενο… Διότι μ’ αυτή τη λογική θα πρέπει να βάζουμε σε δημόσια θέα ακόμα και τα πιο απαράδεκτα και προσβλητικά αντικείμενα… Εσείς τι πιστεύετε πάνω σ’ αυτό;

Δ.Π.: Η τέχνη μπορεί να μην έχει όρια, αλλά όταν παρεμβαίνει σε θέματα θρησκευτικής πίστης, όταν δεν λειτουργούνε οι δημοκρατικές διαδικασίες, όταν δεν αντικατοπτρίζει αυτό που θέλει ο κόσμος, τότε νομίζω ότι εκεί το οποιοδήποτε έργο τέχνης χάνει το νόημα ύπαρξης.

Θα πω και το εξής. Ο καλλιτέχνης έκανε αναφορά ότι υπήρχε μία παράταξη που έκανε αντιπολίτευση στο γλυπτό. Δεν ξέρω αν γνωρίζει και για ποια άλλα πράγματα έχουμε κάνει αντιπολίτευση ή αν μπορεί να ξεχωρίσει για ποιον λόγο το κάνουμε και τι πρεσβεύουμε… Ίσως θα έπρεπε να διαβάσει περισσότερα πράγματα για το θέμα και να μην στηριχτεί σε ό,τι ακούει, ίσως, από τον δήμαρχο.

Όπως επίσης και ένας καθηγητής από τη Θεσσαλονίκη, που έβγαλε μια επιστολή, θέλω να παρατηρήσω ότι δεν μπορεί από τη Θεσσαλονίκη όπου βρίσκεται να γνωρίζει αν στο Π. Φάληρο γίνεται «μικροπολιτική» και όχι ουσιαστική αντιπολίτευση. Διότι σε διαφορετική περίπτωση χάνουμε το μέτρο. Δήλωσε επίσης ο καθηγητής από τη Θεσσαλονίκη, ότι το κόκκινο του γλυπτού σε συνδυασμό με το γαλάζιο του ουρανού και της θάλασσας είναι «πάρα πολύ ωραίο». Προφανώς θα ήταν ωραίο, αν από το σημείο όπου τοποθετήθηκε το γλυπτό φαινόταν η θάλασσα! Όμως ο καθηγητής, από τη Θεσσαλονίκη όπου βρίσκεται, δεν είδε το σημείο στο οποίο τοποθετήθηκε το γλυπτό…


222 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page